Forum-OPP
Listopad 23, 2014, 10:39 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć KONTAKT Igre Pravila Contact Prijava Registracija  
 Str: [1] 2   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Prilagođeni i individualizirani program u nastavi  (Posjeta: 39085 )
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« : Rujan 23, 2008, 22:44 »

Prilagođeni program se odnosi na sadržajnu i metodičku prilagodbu dok se individualizirani pristup odnosi samo na metodičku prilagodbu u radu sa učenicima s posebnim potrebama. Što to znači?

Prilagođeni program uključuje prilagodbu sadržaja: sadržaji se prilagođavaju djetetovim mogućnostima pa npr. prilagodba iz matematike može značiti da učenik sa posebnim potrebama  množi samo sa jednoznamenkastim i dvoznamenkastim brojevima, dok vršnjaci (prema nastavnom planu i programu) množe sa peteroznamenkastim brojevima, iz npr. fizike učenik s PP će moći naučiti samo neke od zakonitosti u nastavnoj cjelini i to pojednostavljeno objašnjene i povezane sa konkretnim iskustvom, možda će rješavati samo najjednostavnije zadatke ili uopće neće rješavati zadatke, dok će vršnjaci raditi na kompleksnijim primjerima, formulama, i sl. U hrvatskom se prilagodba može odnositi na drugačiji izbor lektire ili zadatke koji se odnose samo na jedno poglavlje, gramatika će se npr. bazirati na osnovnim pravilima i analizi jednostavne rečenice.... Osim sadržajne prilagodbe, primjenjuju se i prilagodbe u načinima rada i ocjenjivanju, što je identično i za individualizirani pristup.

Prema tome, individualizirani pristup se ne odnosi na sadržajnu prilagodbu već na prilagodbu načina rada i zahtjeva prema učeniku. Literaturu o ovoj temi svaki nastavnik, roditelj ili stručni suradnik može pronaći u tektovima koji su tiskani u nakladi naše udruge (pogledajte na našoj početnoj stranici), pa npr. iz priručnika za učitelje, prema Stančić, i Ivančić 2002, u individualiziranom pristupu i prilagođenom programu prilagođavaju se slijedeći zahtjevi:

1.Zahtjevi s obzirom na samostalnost učenika: stupnjevito pružanje pomoći i podrška pri rješavanju zadataka, rukovanju geometrijskim priborom…

2.Zahtjevi s obzirom na vrijeme rada: predviđanje produljenog vremena za rješavanje zadataka osobito u pisanim provjerama znanja.....

3.Zahtjevi obzirom na način rada: pojedinačno zadavanje zadataka, odabir tipova zadataka po principu lakši-teži-lakši; češće vježbanje i ponavljanje, korištenje  diktafona i kalkulatora.....

4.Zahtjevi s obzirom na provjeravanje: samo usmena provjera ili pružanje mogućnosti da netko drugi čita (učenik s disleksijom); češća provjera znanja u kraćim vremenskim jedinicama i s manjim brojem zadataka ili pitanja u ispitivanju

5.Zahtjevi s obzirom na aktivnost: zajedničko planiranje rada s učenikom, češće promjene aktivnosti; fizičko približavanje učenika izvoru promatranja (konstruiranje, mjerenje…)

Uz to, u prezentaciji nastavnih sadržaja koriste se različiti načini, npr.
Perceptivno prilagođavanje
- primjena ciljanih, jednostavnih, preglednih, interesantnih nastavnih sredstava bez suvišnih detalja (slike, karte, crteži, sheme)
- prilagođavanje tiska (povećani razmaci između riječi, rečenica, redova teksta, uvećanje tiska, sažimanje teksta, isticanje pravila podcrtavanjem, označavanje osnovnog  prostora za čitanje i pisanje),
- primjereno uključivanje u rad (čitanje na početku teksta, na početku odlomaka), upućivanje na korištenje orijentira pri čitanju (praćenje slijeda čitanja prstom, povlačenje crta pri čitanju),
- usmjeravanje na preglednost i čitkost napisanog (razmaci pri pisanju, isticanje pravila, definicija)
 
Individualizacija se odnosi i na drugačiji pristup prema ponašanju učenika koji npr,. ima ADHD, pa, ne može cijeli sat sjediti na mjestu nego se predvide aktivnosti u kojima može ustati, otići u drugi dio razreda, baviti se drugim sadržajima nakon što je završio svoj zadatak (koji je njemu primjeren). Takvog učenika se ne kažnjava negativnim opaskama ili jedinicama  zbog nemogućnosti prepisivanja s ploče zbog problema sa pažnjom, zaboravljanja domaćih zadaća, već se primjenjuju  postupci koji su navedeni u nalazima ili dodatnim materijalima koji se odnose na djecu npr. sa ADHD-om, disleksijom, oštećenjem vida, sluha ili drugim teškoćama.

Da li će se primjeniti prilagođeni program ili individualizirani pristup ovisi o teškoćama djeteta, odnosno njegovim mogućnostima da slijedi redovni nastavni plan i program, a to se utvrđuje dijagnostičim postupcima. Odluku o navedenim oblicima nakon provedene dijagnostike donosi komisija koju čine tim škole i školski liječnik, koji svoju preporuku šalju u gradski ili županijski organ uprave (zavisi gdje živite).
Organ uprave donosi Rješenje o obliku školovanja, koji u ovom slučaju znači primjenu
Čl 4 Pravilnika o školovanju učenika s teškoćama u razvoju, s naznakom da li se radi o prilagođenom programu  ili samo o individualiziranom pristupu.
 
Što se nastavnika tiče, i jedan i drugi pristup zahtijeva dodatnu pripremu, a za prilagođeni program izradu programa za svakog učenika iz svakog predmeta. Za individualizirani pristup učitelj treba predvidjeti i napisatimetode rada.
Ocjenjivanje je također važno pitanje. UČENIKA SE OCJENJUJE U SKLADU SA NJEGOVIM PROGRAMOM I NJEGOVIM PRILAGODBAMA a ocjene su od 1 do 5
Ako je učenik negativno ocijenjen ili pretežno ima ocjene dovoljan treba provjeriti kakav je program i kako se primjenjuje.
Važno je zanti, da svaki učenik obzirom na svoje spoosbnosti i teškoće treba imati SVOJ prilagođeni program ili individualizirani pristup. Postoje metode i preporuke, ali iz njih ili prema njima se odabiru one koje odgovaraju pojedinom djetetu.

Dijagnostika se osim u Klaićevoj bolnici u Zagrebu može raditi i u Specijalnoj bolnici za psihijatriju djece i mladeži u Kukuljevićevoj, u Poliklinici za zaštitu djece grada Zagreba u Gajnicama, u bolnici Rebro, u SUVAGU, u Centru za rehabilitaciju ERF-a.

Na žalost, istina je da se u školama  teže provodi individualizacija, ali velikim dijelom zbog toga što učitelji misle da ti postupci nisu obavezni, ali JESU AKO DIJETE IMA RJEŠENJE. Samo nalaz nije dovoljan. Individualizaciju u radu provode nastavnici, a stručni suradnik, ako nema defektologa tada je to pedagog ili psiholog, MORA  učitelju objasniti (ILI iz preporuka koje najčešće PIŠU U NALAZU ili iz vlastitih izvora), koji su to postupci. U uvodu Novog nastavnog plana i programa za ovu školsku godinu,u poglavlju o učenicima s posebnim potrebama, piše u nakoliko vanrata da su škole dužne, ako nemaju stručnjaka, osigurati stručnu pomoć izvan škole (mogu tražiti pomoć edukacijsko-rehabilitacijskih stručnjaka i u udrugama koje se bave integracijom i u  institucijama koje se bave edukacijom i rehabilitacijom djece s posebnim obrazovnim potrebama). U svakom slučaju je potreban roditeljski napor u ostvarivanju prava vlastitog djeteta na primjereno školovanje, što znači da morate inzistirati da se individualizacija provodi. Preduvjet za uspjeh vašeg djeteta je dobra suradnja sa  školom u kojoj ćete se dogovarati sa učiteljima i stručnim suradnikom koji će se postupci primjenjivati u školi a što će se i na koji način raditi kod kuće.

Individualizirani pristup u nastavi i individualni rad nisu isto.
Individualizirani pristup označava načine rada u nastavi sa djetetom u skladu sa njegovim teškoćama, odnosno sposobnostima (npr. uvećani tisak, bold, veći proredi, i sl. za dijete sa teškoćama vida, pretežno usmeno ispitivanje itd. za dijete sa disleksijom, telerancija rada kraće vrijeme za dijete s ADHD-om i tome slično).
Individualni rad znači rad u dvoje-stručnjak i dijete, i taj oblik rada se primjenjuje i u rehabilitaciji i u savjetovanju, terapiji...............
U školama se prema postojećem zakonu individualizirani pristup primjenjuje nakon što dijete dobije Rješenje za individualizirani pristup u nastavi nakon provedene dijagnostike i odluke nadležne komisije  (Čl. 4 Pravilnika o školovanju učenika sa teškoćama u razvoju)

(IDEM)

sljedeći članovi su rekli hvala na ovaj post:

rivera

Za ovaj post, 1 član je reklo hvala!
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #1 : Rujan 23, 2008, 23:27 »

Ocjenjivanje učenika po prilagođenom/individualiziranim programom

Učenici koji  osnovnu školu završe prema prilagođenom programu ili individualiziranom pristupu ŠKOLUJU SE DALJE  U REDOVNOJ SREDNJOJ ŠKOLI, ODNOSNO SREDNJOŠKOLSKOM PROGRAMU ZA KOJI IMAJU NAJBOLJE SPOSOBNOSTI. Važno je u srednjoj školi OBAVEZNO POKAZATI RJEŠENJE I NALAZE KOJE JE VAŠE DIJETE IMALO U OSNOVNOJ ŠKOLI. Ako teškoća postoji a to se skriva,, (na žalost i to se dešava) dijete postaje neuspješno da ne spominjem i teže situacije. U osmom razredu dijete se upućuje na Profesionalnu orijentaciju gdje nakon provedenih testova dobije preporuku za najpogodniju školu. Ako roditelji ili stručnjaci koji duže prate dijete smatraju da rezultat sa Profesionalne orijentacije ne odgovara sposobnostima djeteta mogu još učiniti individualnu procjenu i otići na razgovor u srednju školu za koju smataju da bi za dijete bila pogodna. Učenici koji su završili OŠ prema prilagođenom programu obično upisuju trogodišnje programe (ali nije pravilo, zavisi o razlogu zbog kojeg je dijete imalo prilagodbu) i imaju pravo i dalje prema prilagođenom programu savladavati OBRAZOVNE PREDMETE (hrvatski, povijest, zemljopis...). Stručne naravno ne, to moraju po istim kriterijima kao i vršnjaci. Važno je da učenici koji imaju dokumentaciju mogu dobiti dodatne bodove pri upisu u srednju školu ili se čak direktno upisuju, zavisi od škole, uvjeti uvijek pišu u natječaju za upis. Za učenike koji su u OŠ imali individualizirani pristup također vrijedi upućivanje na Profesionalnu, uvažavanje sposobnosti i osobitosti djeteta. Jako je važno rukovoditi se djetetovim potencijalima i biti svjestan realnih ograničenja (visoka inteligencija nije dovoljna ako dijete ima velike teškoće sa pažnjom, čitanjem i pisanjem npr...). U svakom slučaju, sa školom i daljem treba surađivati i djetetu i dalje osiguravati pomoć u učenju.Ako djeca  upišu školu prema svojim sposobnostima i talentima, obično su u praksi i predmetima struke motivirani i izvrsni.

(IDEM)
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
sosandra
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 6

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #2 : Veljača 20, 2009, 12:21 »

Jučer sam, u nedostatku direktora iznad glave, nabasala na ovaj forum...Zatim sam otišla na roditeljski sastanak
svom klincu, s CP-om i problemom s učiteljicom..Sada sam malo pametnija.I hrabrija.Hvala ti.
Evidentirano
kesty
ex-staff
Ovisnik
*****

Karma: +5707/-0
Offline Offline

Spol: Muški
Postova: 51659

Thank You
-Given: 63
-Receive: 33



Awards
« Odgovor #3 : Veljača 20, 2009, 15:12 »

Jučer sam, u nedostatku direktora iznad glave, nabasala na ovaj forum...Zatim sam otišla na roditeljski sastanak
svom klincu, s CP-om i problemom s učiteljicom..Sada sam malo pametnija.I hrabrija.Hvala ti.

Kakve probleme s učiteljicom imaš?
Evidentirano

Dao joj je dvanaest ruža i jednu umjetnu. Zatim ju je poljubio i rekao: "Voljet ću te dok i posljednja ruža ne uvene".
sosandra
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 6

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #4 : Veljača 25, 2009, 12:29 »

Otprilike ovakve: učiteljica je jedna mlada, dosta dobra "ženica". sa svojim problemima koje teško isključuje prije dolaska na nastavu (njen klinac
ima problema s govorom, suprug joj ima tumor limfnih čvorova) te joj radi toga toleriram (još uvijek) tu nesreću što je uz sve to dobila
u razredu (sad je 2. razred) mog klinca sa CP. Moj malac se koristi laptopom u nastavi i to prilično dobro.Ona, međutim ispituje njega sve što i ostale klince. I to pismeno. Forsira i inzistira na pismenom iznošenju rezultata, pismenom odgovoru, a to mu unatoč točnosti sporije ide nego bi trebalo.
Kad sam je zamolila da ga usmeno pita i tablicu množenja, i imenice, i bilo što drugo iz drugih predmeta, naiđem na odgovor da se on mora naučiti
što bolje pismeno izražavati, i da ona nema vremena njega ispitivati jer je ganja program...U razredu ima ukupno 17 učenika, i prilično mi je teško zamisliti toliku prezauzetost sa 16 učenika, da ne bi za 17-og bilo 5 minuta dodatnih i time ga naučila i dobila od njega više.Ne bi li to bio i njen uspjeh?
Uspjelo se stići do toga, da nas je poslala, da odvedemo dijete psihologu, ne bi li tako dobila opravdanje za njegov stalni revolt prema njoj.
Psihologica je napisala da je malac intelektualno unutar okvira za dob, ali mu treba dodatna motivacija i strpljenja jer je spor. I da nema on šta tražiti kod psihologa na nekim tjednim dolascima kako nam je učiteljica "toplo savjetovala". Nakon što sam odnijela nalaz učiteljici, ova je rekla da se psiholog
možda nešto prevarila i da ne bi bilo loše da ga opet odvedemo. dosta mi je postalo teško brojati do 10 prije nego joj saspem u lice veću količinu
kamiondžijskog izričaja i prilično se loše kontroliram u zadnje vrijeme.U školi imamo zaposlenu ženu koja je pred učionicom, ili pod likovnim ili kad
god učiteljici dojadi pa mi pošalje malca na "hlađenje" pravi mu društvo. I postoji neki revolt prema učiteljici koji ne mogu i ne znam kako
riješiti, barem za sada. Znam da ima problema. Znam da ima dijete u kolicima i laptopom u razredu. Znam da mi malac zna biti tvrdoglav.
Ali ne znam gdje ćemo ovako svi skupa stići..
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #5 : Veljača 27, 2009, 01:11 »

Bojim se da ovako nećete nikamo stići ni ti ni tvoj malac. Ona se MORA prilagoditi situaciji koju ima u protivnom imaš pravo zatražiti promjenu učiteljice.

Jesi razmišljala o osobnom asistentu u školi? Možda bi to pomoglo da on smiri malca kada/ako je to potrebno i usmjeri učiteljicu (ukaže joj na pogreške).

Kakvo je to hlađenje u drugom razredu osnovne?

U svakom slučaju možeš tražiti promjenu razreda. Na to uvijek imaš pravo, samo što bi to mogao biti dodatni šok za malca (promjena razrednih prijatelja) ali ti klinci se zapravo puno lakše prilagode nego što mi to mislimo.
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
♪♫ Cassidy ♫♪
ex-staff
Ovisnik
*****

Karma: +10105/-1
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 11699

Thank You
-Given: 110
-Receive: 133



Awards
« Odgovor #6 : Veljača 27, 2009, 01:30 »

Draga Sosandra!
Slićnu situaciju sam imala i ja sa svojom curicom koja nema CP ali riječ je o učiteljici koja je pokupila biće svu pamet svijeta i trebalo bi ju spustiti na zemlju bez obzira na situaciju kod kuće.

Moja mala ima učiteljicu koja ju je radila glupom,lijenom i "premirnom" za njezin razred 

Tek kad joj saspeš u lice i napraviš nešto možda se desi promjena,ovako-budeš li šutila ne budeš ništa napravila,dok god si ona daje za pravo da radi raspored malome kako njoj paše 

Djetetu treba dati šanse da pokaže svoje znanje,da li to bilo pismeno,usmeno ili crtežom to se mora raditi,pogotovo kad je osoba sa PP ona to mora poštivati ili sama posjetiti psihologa,defektologa i po mogučnosti još nekoga da se smiri i počne raditi svoj posao kako spada.

Od kad sam ja napravila frku u školi i sa malom bila na pretragama jer je učiteljica rekla da mala ima dysleksiju (a zapravo nema) sve je super i da vidiš kako se promjenila,sad je tako dražesna 

Ne daj se i ne daj da ti neka tuka maltretira dijete...da ne bi malac izgubio volju i samopouzdanje pa je šteta gora od mjenjanja razreda i učiteljice.
Evidentirano

sosandra
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 6

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #7 : Veljača 27, 2009, 11:08 »


Hvala vam objema! Najzanimljiviji dio u cijeloj priči o problemima koje mi klinjo ima u školi, je taj da sam prije upisa u prvi razred birala školu u koju
ću ga upisati. Izbor je bio između škole koja ima lift i prilagođen ulaz ali nema stručni kadar (defektolog,psiholog) i škole koja ima kadar a potpuno
je neprilagođena. Izabrala sam sa kadrom, računajući da će biti "pristupačnija". Na poslijetku, dobila sam da je psihologica koja je htjela i znala
otišla na porodiljski dopust (ona kad je bila u razredu na promatranju, malac mi je bio za pet pa je prigovorila učiteljici i pitala je gdje problem),
da bi na njeno mjesto došla mlada psihologica koja mi dijete jedino vidi pod velikim odmorom. Defektologica ga uzima iz razreda jednom tjedno,
i s njo jedan-na-jedan funkcionira savršeno jer je ona njegova i on njen 45 min. Ali problem unutar razreda i nastave je konstanta

Jesi razmišljala o osobnom asistentu u školi? Možda bi to pomoglo da on smiri malca kada/ako je to potrebno i usmjeri učiteljicu (ukaže joj na pogreške).

Prije početka prvog razreda, zvala sam Ured dječije pravobraniteljice jer tamo imam poznanicu koja je baš za djecu s PP, te mi je tada rekla da
osobni sasistent funcionira tek kad je dijete punoljetno i treba asistenta na fakultetu ili sl. a da je projekt za asistenta u osnovnom školstvu tada
bio uskladišten u nekoj ladici i čekao da se netko sjeti uskladiti ga sa školstvom,zdravstvom itd. Budući da sam zbog svog mentalnog zdravlja
odlučila raditi skraćeno radno vrijeme od 4 h, i po preporuci gospođe defektolog sa Goljaka da je bolje da ne budem ja u školi već netko drugi
radi malca samog i odnosa s drugim klincima, plaćam jednu osobu koja je u školi. Ali kako nema adekvatnu stručnu spremu, ne puštaju je u
razred već samo recimo pod likovnim, da ne bi porušio čašu s vodom za bojanje, ili kad učiteljicu uhvati duhanska kriza. Do kud se stiglo s osobnim asistentom, ne znam.

Ali vrtim se prilično u krug..i još si uspijem podmetnuti i nogu.
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #8 : Veljača 27, 2009, 16:43 »

Od 2005. su uvedeni asistenti u nastavi. Ovdje imaš pobilže opisano: http://www.udrugapuz.hr/asistentunastavi.htm
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
sosandra
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 6

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #9 : Ožujak 03, 2009, 15:13 »

Hvala ti Lu. Bili smo jednom u udruzi PUŽ u Zagrebu, kao gosti ili kao predstavnici naše udruge na njihovoj proslavi.
Ne mogu ti usporediti razliku između rada, prostora, materijala...Ja sam iz Slav.Broda sa svim pripadajućim problemima sredine
koja nudi to što nudi. A to i nije bogznakoliko. Sam polazak u školu bio je za nas prilično stresan, i ideja da nađemo ženu koja će
nam umanjiti stres je bila moja ideja. To je u ZG poznato, funkcionira, financira se...kod nas je to tada bio novitet. Kao i laptop
koji sam kupila za školu. Ma, znaš kako to funcionira: imamo jednu "specijalnu" školu..roditelj se upućuje na nju..i kraj borbe.
Kriv roditelj, kriv sustav, manjak želje, novca....Moja škola se na koncu ipak raspitala šta i kako bi radila što se tiče osobe koja
mi je s klincem..Nažalost, bez adekvatne školske spreme, ne puštaju je u razred, osim iznimno.

U svakom slučaju, hvala ti još jednom.
Evidentirano
Učiteljica
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #10 : Ožujak 05, 2009, 14:23 »

Preletjela sam samo ovaj tekst i ne mogu si pomoći i ne dodati... Sad bih ja kao trebala braniti svoje kolegice, no svatko od vas ima svoju istinu. Moje iskustvo pokazuje nešto sasvim drugo. Kolegica ima jako težak oblik CP u razredu i strašno mi ju je žao gledati što proživljava. Svi misle da su ostala djeca med i mlijeko i da se s njima može neometano raditi, no i oni imaju svoje trenutke (svaki dan) i zbog takvih se stvari događa da je učiteljica rastrgana na sve strane. Ovo dijete ne može... To je moj zaključak, i mislim da mu je sam proces školovanja velika tlaka. Smatram da bi se trebalo okrenuti njegovim potrebama, činiti ono što to dijete želi, a ne tjerati ga i tako opravdavati sebe i svoj komoditet (mislim na mamu). Mama odbija bilo kakvu suradnju, odbija bilo kakvo mišljenje, a njezino dijete i dalje doslovno spava na nastavi i muči se. Ne kažem da  dijete ne bi trebalo biti na odgojnim predmetima, no obrazovni su prenaporni za njega (čak i ono najminimalinje što se traži od njega). I kad slušate komentare na cijelu tu priču, opet je učiteljica kriva. A Bog i kolegice znaju koliko se daje i trudi, i koliko joj svaki njegov minimalni pomak znači... a da bi se uopće došlo do ikakvog pomaka, udaljava se od ostatka razreda... Kakav će biti uspjeh ostale djece? Hoće li oni uspjeti pokazati što mogu?
I p.s.  5 minuta indiv pristupa u nastavi ne znači ništa... toj djeci se treba u potpunosti predati! I mislim da državna škola baš i nije za to, i sve to radi našeg obrazovnog sustava koji je loš do bola i nazad.
Evidentirano
Fortuna
ex-staff
Profesionalac
*****

Karma: +867/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 1068

Thank You
-Given: 0
-Receive: 19



Awards
« Odgovor #11 : Ožujak 05, 2009, 19:33 »

sosandra u slavonskom brodu imate krasnog defektologa ( incijali s.p a ona je inace dobra sa ekipom iz udruge puz)

(pitanje za uciteljicu) zanima me jedna stvar... zar je ta uciteljica sama sa svim ucenicima i sa tim ucenikom koji ima cp? pa tko pomaze djetetu u wc i slicno?
Evidentirano

Vatam zjake i pakiram ih u boce i tetrapak.

Kad imaš sve, ne vidiš ništa, progledaš tek kad nemaš ništa.
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #12 : Ožujak 05, 2009, 20:21 »

Pozdrav novom članu, učiteljici!

Pretpostavljam da govoriš o svom primjeru, nevezanom za sosandru. U primjeru sosandre je specifičan slučaj u kojem je zahtjev usmeno ispitivanje, što nikako ne bi smjelo biti upitno, jer i tako ja u razredu manji broj djece.

Kod ovog tvog slučaja, učiteljice, vjerujem da postoje problemi, jer ti kikači znaju biti prilično nestašni, ali ne razumijem
Citat:
strašno mi ju je žao gledati što proživljava




Uz asistenta u nastavi, ne vidim nekakav velik problem. Uostalom klince u toj dobi je najlakše pridobiti na suradnju da pružaju pomoć djetetu kojem je to potrebno i još se osjećaju sjajno, korisno!
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Učiteljica
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #13 : Ožujak 07, 2009, 21:49 »

Učiteljica ima asistenticu na satu, no nerijetko se dogodi da cura ne može doći iz tko zna kojih razloga, pa tu uskače stručna služba. Nije niti to veliki problem... inače moje kolegice uključujući i mene, primamo tuđe probleme na sebe... i naravno da svaki mali pomak veseli i tjera te dalje... i od toga živimo... ali teško je dočekati taj trenutak... jako je rijedak... to je najteže... zato sam napisala da mi ju je teško gledati što proživljava... jednostavno ne ide... (pišem ovako s točkicama jer mi misli idu soma na sat
Smatram da bi se majka trebala okrenuti željama svog djeteta, a slušat o matematici i prirodi mu se ziher ne da... kao ni zdravoj djeci, priznali mi to ili ne... to je za njega izrazit napor...
Evidentirano
Učiteljica
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #14 : Ožujak 07, 2009, 21:53 »

Moram još nešto nadodati, postoji još jedno dijete s cp i on je mrak!!! Obožavam  tu njegovu želju za svime i svačime, to je drugi par čarapa... i uživam na predstavama kad se on dohvati mikrofona i oplete!!! To je ono zbog čega volim svoj posao... No, ovaj slučaj o kojem pišem daaaaaaaaaleko je teži....

I NARAVNO DA JE DUŽNA USMENO ISPITATI!!! MORA!!! Onda ne kuži komponente ocjenjivanja. Ja sam došla do zaključka da su moji učenici bolji u pismenom, pa to prakticiram, al' ne stalno... PA MORAJU SE NUČITI IZRAŽAVAT!!!
« Zadnja izmjena: Ožujak 07, 2009, 21:55 Učiteljica » Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #15 : Ožujak 07, 2009, 22:05 »

A čuj sve više se radi na integraciji, premda je svima jasno da nismo spremni za to (od arhitektonskih barijera do edukacije učitelja). Uglavnom integriraju se djeca koja bi puno lakše i kvalitetnije savladavala sadržaje u prilagođenim ustanovama sa stručnim kadrom. Međutim, kada se moja struka očituje o tome, dobivamo odgovor: vi čuvate svoja radna mjesta. Osobno se ne bojim za svoje radno mjesto, ali smatram da bi se vaša struka, učitelja i nastavnika u redovnim školama trebala očitovati po ovom pitanju.

Često dobivamo u srednju školu učenike iz redovnih osnovnih koji su prošli sa dobrim ili čak vrlo dobrim uspjehom, a ne znaju osnovne stvari, od osnovnih računskih operacija, pa čak do najobičnijeg čitanja. Takvi klinci su stavljeni po strani, nisu morali čitati lektiru, pisati zadaće....i davale su im se prosječne ocjene, jer se išlo linijom manjeg otpora. I svi sretni i zadovoljni, a dijete dođe u srednju školu i tada strava.
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Učiteljica
Početnik
*

Karma: +3/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #16 : Ožujak 12, 2009, 18:55 »

Nažalost, ne mogu pričati u ničije ime, no mislim da u  ovom primjeru o kojem sam pisala, problem je mama...  Ima ljudi koji su jednostavno komotni, i to na štetu vlastitog djeteta. Moja kolegica se zbilja trudi... evo, baš danas... dijete je bilo tri sata s defektologom, i čula sam razgovor... Dijete je umjesto oduzimanja zbrajalo, ali je točno zbrojilo... moja kolegica je bila u transu... kao nema veze što nije oduzeo, ono je ipak nešto riješilo... Napominje, ne bi komentirala rad drugih kolegica, no za svoju znam da zbog situacije u kojoj je nema života... uporna je i ne odustaje, a najgore od svega je što to dijete nije za ovu školu. Njemu treba konstantan rad s ljudima koji su educirani isključivo za rad s takvom djecom... Cijeli ovaj naš sistem smrdi, ono što mi kao učiteljici najviše smeta što će se u bilo kojem slučaju prije uvažiti mišljenje roditelja ili neke xy osobe, nego naše... kao da smo diplomu kupile na Hreliću... Ne znam, ali ja medicinskoj sestri ne govorim kako da mi opali pencilin... valjda ona zna...
I nisam tip koji će šutjeti i čuvati radno mjesto, jer znam da sam tamo radi dobrobiti djece i da mi je to poziv, pa ne razumijem zašto bi netko mislio da nekom želim nešto nažao... Ali tako to funkcionira u našem drušvu.... OPET MI MISLI BJEŽE, SooRRY!!!   
Evidentirano
Foxy Lady
Početnik
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #17 : Studeni 02, 2009, 23:52 »

Pozdrav svima,
novi sam član pa imam pitanja, ako mi netko može pomoći, savjetovati...
Imam dijete, ide u 3. razred. Ima problema s grafomotorikom. Naime, jako ružno piše, i još k tome, lijevom rukom. Ne uspijeva mu koso pismo. Inače ima dijagnosticiranu i urođenu kataraktu, koja je pod kontrolom liječnika i kad bude vrijeme ide na operaciju. Problem u školi je to što ne stigne sve prepisati s ploče, to mi sve odradimo zajedno kod kuće, i prijeđemo svako gradivo... U principu je dobar učenik, kad se s njim priča i postavlja pitanja, odgovara točno i ono što se meni sviđa, ali izgleda da učiteljici baš i ne, svojim riječima. Čita vrlo dobro, ne slovka, ne pokazuje prstom dok čita, engleski čita savršeno i piše točno... Govori dva strana jezika: njemački i engleski i  to prilično dobro, i ima puno veći vokabular od svojih vršnjaka. Matematiku razumije i dosta dobro zna. Naravno - brzo i točno testovi mu ne idu. Ustvari, u svemu je što radi pomalo usporen.
Bili smo u prvom razredu na procjeni kod psihologa i defektologa koji su rekli uz malo truda i više rada i mene i učiteljice da bi to moglo sve biti ok... Sada učiteljica vrši sve veći pritisak na mene da bi dijete trebalo prilagođeni program. Ono što mene muči je: što moje dijete time dobija, odnosno, što gubi? Bilo bi mi žao da se intelektualno ne razvija dovoljno, ako dobije nekakv "ublaženi", skraćeni program i da zbog toga bude ograničen pri upisu u srednju školu. Pročitala sam svega i svašta, ali nemam povjerenje u primjenu tih propsa i pravila u relanom životu. Zanima me što vi mislite i što mi savjetujete da radim. Da me netko krivo ne shvati, ne krivim učiteljicu. To je veliki razred od 28 učenika i to je sigurno veliki problem, ali ipak u pitanju je moje dijete i njegova budućnost.
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #18 : Studeni 03, 2009, 00:12 »

Zašto prilagođeni program? Prilagođeni program se daje djeci kada im je potrebno sadržajno i metodički prilagoditi program koji nisu u stanju savladati zbog svoje dijagnoze. Po tvom opisu, malac bi trebao individualizirani pristup. Učiteljica bi po tome trebala pristupiti prilagođavajući način rada ovisno o teškoćama koje ih on ima. Ali da bi to zahtjevala, potrebno je rješenje ili preporuka stručnjaka. Takav način rada joj, naravno otežava klasičan rad, pa učiteljice zato pokušavaju često izbjeći dodatna opterećenja, što nije čudno uz tako veliki broj klinaca u razredima.

Što time dobija a što gubi? Ne gubi ništa. Neće mu pisati u svjedodžbi da je imao individualizirani pristup. Uči sav program kao i ostali, samo mu je prilagođen dio koji mu stvara teškoće: npr uvećavaju mu se slova, daje mu se više vremena za određeni zadatak...
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Foxy Lady
Početnik
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #19 : Studeni 03, 2009, 10:07 »

Hvala vam na zaista brzom odgovoru. Danas idem u školu na razgovor s učiteljicom pa ću vidjeti što dalje...
Evidentirano
Foxy Lady
Početnik
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #20 : Studeni 03, 2009, 22:49 »

Opet ja s pitanjima    Zanima me da li kod individualiziranog pristupa učitelj ima asistenta koji radi s djetetom? Isto tako, ako psiholog i defektolog preporuče takav pristup, tko izdaje rješenje? Da li dijete mora ići na nekakvu komisiju, još testiranja ili...?
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #21 : Studeni 03, 2009, 23:15 »

Gle, uvijek je povoljno imati asistenta u nastavi, premda kod individualiziranog pristupa to nije nužno. Ne znam jesi li iz Zagreba ili okolice. Ako jesi, nije loše znati da na Edukacijsko rehabilitacijskom fakultetu postoji savjetodavna služba gdje možeš na jednom mjestu dobiti sve potrebne podatke.
Mislim da za indiv. pristup nisu potrebne komisije i sl nego samo preporuka stručnjaka, ali ipak se raspitaj za točne informacije tamo. Isto tako bi bilo dobro da stupiš u vezu sa Vinkom Bekom. Ukoliko se radi o oštećenju (problemima) s vidom, oni bi ti mogli pomoći i dati dobre savjete!
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Foxy Lady
Početnik
*

Karma: +0/-0
Offline Offline

Postova: 4

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #22 : Studeni 04, 2009, 21:16 »

Hvala još jedanput! Na žalost nisam iz Zagreba nego iz Slavonije i sve nam je malo teže....
Evidentirano
bronhi
Početnik
*

Karma: +11/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 8

Thank You
-Given: 0
-Receive: 2



Awards
« Odgovor #23 : Siječanj 07, 2011, 23:03 »

Pozdrav!
 
Eto, radim u OŠ kao učiteljica hrvatskoga i baš me razveselila ova tema!  Drago mi je da sam mogla pročitati i mišljenja struke, kao i roditelja. Roditelji su uvijek kivni i ljuti na čitelje koji dovoljno ne rade s njihovom djecom, stručni suradnici teško razumiju da učitelj jako, jako , jako teško pronalazi vrijeme za individualiziran rad, a učitelji su skroz izgubljeni i osjećaju se bespomoćno (govorim u svoje ime  ).
Ovako... Slažem se da svaki roditelj treba i MORA preokrenuti nebo i zemlju kako bi svom djetetu pružio najbolje moguće obrazovanje i tako mu omogućio lagodan život.       
S druge strane, nažalost, i mi učitelji pri radu s učenicima s prilagođenim i individualiziranim pristupom, nailazimo na milijun poteškoća! Ne biste vjerovali koliko!  Na fakultetima nas NITKO nije obrazovao za takav rad, stručni suradnici (ako ih uopće škola ima, jer vjerujte, jedno je slovo na papiru, a drugo mogućnosti  ) traže da ispunimo toliko papirologije (koju NITKO NE ČITA!!!!) o radu s tim učenicima, na satu, pa čak i u razredu od 17 učenika, NEMA kvalitetnog vremena za individualizirani pristup jer od tih 17 učenika još je bar petero (uz malo sreće!    ) onih kojima itetkako treba dodatno objasniti, još je bar dvoje koje treba umiriti... itd... Pa ako sad pomnožimo tih 5 sa samo 5 dodatnih minuta (dakle, to je 25 minuta) i još onoj dvojici dadamo samo 5 minuta... To je 30minuta!!! Sat traje 45!!! Gdje je vrijeme za obradu gradiva? Za kontrolu domaće zadaće - koja je NEOPHODNA!!! Za ispitivanje? 
Sve ovo što piše u Pravilniku, izgleda odslično na papiru, no u praksi je NEOSTVARIVO!!!! Nažalost!!!! 
I na kraju dobijemo nezadovoljne roditelje (i djeteta koje se školuje po čl.4. i ostalih učenika), nezadovoljne učitelje i, što je najtužnije, nesretno dijete!!!
A što se tiče asistenta... Toga u malim sredinama nema jer nema para!
Eto, svi se vrtimo u krug! 
Evidentirano

Ima dana kada sam golub, ali i dana kada sam kip. =)
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90860

Thank You
-Given: 1570
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #24 : Siječanj 07, 2011, 23:14 »

Dobro nam došla, bronhica!
Što bi ti predložila kako bi se riješio ovaj problem?
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
 Str: [1] 2   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP Forum-OPP | Powered by SMF 1.1.11. © 2005, Simple Machines LLC. All Rights Reserved. Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!
Stranica je generirana za 1.315 sekundi uz 29 upita.
Templates: 2: index (default), Display (default).
Sub templates: 4: init, main_above, main, main_below.
Language files: 4: index.croatian-utf8 (default), Modifications.croatian-utf8 (default), HidePost.croatian-utf8 (default), ThankYouPost.croatian-utf8 (default).
Files included: 17 - 666KB. (show)
Cache hits: 12: 0.00093s for 78132 bytes (show)
Queries used: 29.

[show queries]