Forum-OPP
Listopad 30, 2014, 16:08 *
Dobrodošli, Gost. Molimo, prijavite se ili se registrirajte.
Jeste li propustili aktivacijsku email poruku?

Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i duljinom prijave
 
   Forum   Pomoć KONTAKT Igre Pravila Contact Prijava Registracija  
 Str: [1]   Dolje
  Ispis  
Autor Tema: Asperger sindrom  (Posjeta: 7445 )
0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.
ღ kača ღ
Ovisnik
*******

Karma: +12675/-8
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 30149

Thank You
-Given: 49
-Receive: 161


Awards
« : Srpanj 03, 2009, 14:35 »

Aspergerov sindrom (engl. AS ili AD) je jedan od nekoliko poremećaja iz autističnog spektra (engl. ASD) karakteriziran s poteškoćama u socijalnoj interakciji i ograničeni, stereotipni interesi i aktivnosti. Aspergerov sindrom se razlikuje od ostalih poremećaja iz spektra autizma po tome što nema općenito zastoja u jezičnom i kognitivnom razvoju. Ipak, u standardnom dijagnostičkom kriteriju nije spomenuta motorna nespretnost i atipična upotreba jezika što se zna često javljati.

Aspergerov sindrom je dobio ime po Hansu Aspergeru, koji je 1944. godine opisao djecu koja se očigledno imaju normalnu inteligenciju ali im nedostaje vještina neverbalne komunikacije, fizički su nespretni i ne pokazuju empatiju. Pedeset godina kasnije, poremećaj je ušao u MKB i DSM klasifikaciju.

Wikipedija



Definicija
Aspergerov sindrom (AS) je razvojni poremećaj obilježen nesposobnošću razumijevanja kako društveno međudjelovati. Druga su obilježja nespretnost i neusklađeni pokreti, poremećaj društvenog kontakta s ekstremnom egocentričnošću, ograničenim interesima i/ili neuobičajenim zanimacijama, ponavljanim rutinama i ritualima, osobitostima govora i jezika i neverbalnim komunikacijskim problemima. Općenito, djeca s Aspergerovim sindromom pokazuju vrlo malo izraza lica osim ljutnje i žalosti. Mnoga ova djeca imaju izvrsnu memoriju i glazbene talente te ih zanimaju jedno ili dva područja. Mogu nadugo i naširoko razgovarati o omiljenoj stvari, ili ponavljati riječ ili frazu nebrojeno mnogo puta. Djeca s AS sklona su boravku u "vlastitom svijetu" i zaokupljena sobom i svojim rasporedom. Nastup AS-a obično je u trećoj godini. Neke osobe koje iskazuju osobitosti autizma (razvojni poremećaj mozga karakteriziran poremećajem društvenog ponašanja i komunikacijskih vještina), ali koje imaju dobro razvijene jezične vještine mogu imati ovu dijagnozu.

Postoji li liječenje?
Ne postoji specifično liječenje za Aspergerov sindrom. Liječenje je simptomatsko i rehabilitacijsko i uključuje psiho-socijalne i psiho-farmakološke intervencije kao što su: psihoterapija, edukacija roditelja, promjena ponašanja, vježbanje društvenih vješina, edukacija i/ili primjena lijekova (psihostimulansi, antidepresivi, beta blokatori).

Kakva je prognoza?
Djeca s Aspergerovim sindromom imaju bolju prognozu od ostalih oblika razvojnih poremećaja te imaju veću vjerojatnost odrastanja i neovisnog samostalnog funkcioniranja. Ipak će ove osobe u većini slučajeva i dalje pokazivati blage poremećaje pri društvenim kontaktima. Također je povećan rizik za razvoj psihoza (mentalni poremećaj) i(ili) poremećaja raspoloženja kao što je depresija u kasnijim godinama.

Kakva se istraživanja provode?
Provode se brojna istraživanja kojih je svrha povećati razumijevanje ovih bolesti i nalaženje načina za njihovo liječenje i sprječavanje.

Medicina



Jeste li imali susret s ovakim osobama? Možete li nešto više reći o AS-u ( oni koji rade s ovakvim ljudima )? Kako se postaviti prema njima?
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #1 : Listopad 07, 2011, 17:51 »

Sve češće se u praksi susrećemo sa ovim, za nas novim sindromom, pa malo proučavam

Radi se o genetskom poremećaju, jednom od poremećaja autističnog spektra, koji se očituje kao nedostatak neverbalne komunikacije i empatije, kao i fizička nespretnost.
Ta djeca su u pravilu prosječno ili čak nadprosječno inteligentna. Bitno je znati da se ne radi o mentalnoj bolesti.  U težim oblicima, poremećaj je zato što remeti djetetov normalan život i razvoj. U blažim oblicima predstavlja izraženu različitost od drugih. Njihovi su osjećaji intenzivniji, snažnije osjećaju površine, temperaturu i okus, a misli su im usmjerenije. Na mnogo načina, sposobnost usredotočavanja je veliki dar  Aspergerova sindroma, i razlog zbog kojeg su mnogi ljudi koji ga imaju postali nadareni znanstvenici, umjetnici i glazbenici.

Ovaj sindrom se češće pojavljuje kod dječaka i uočljiv je već kod treće godine života, dok se dijagnoza obično uspostavlja do 9. godine.
Iako je ovaj sindrom tek nedavno dobio ime, ovakva su djeca postojala i odrastala s drugom djecom već stoljećima. Neki su izrasli u uspješne i sretne usprkos svojim neimenovanim (nedijagnosticiranim) problemima, naučivši same sebe kako ploviti kroz svoje nedostatke. Ostali su nastavili živjeti živote pune  zbunjenosti i frustracija, nikada ne razumjevši kako svijet zapravo funkcionira. Različitost se primjećuje i u tome što takvo dijete nema potrebe za druženjem sa drugom djecom, pa se na neki način nesvjesno izolira iz društva. Isto tako ga obično ne zanimaju igre i igračke koje zanimaju njegove vršnjake. Interesi su drugačiji često i zbog nadprosječne inteligencije. Stoga je potrebno na vrijeme ustanoviti dijagnozu i pokušati slijediti interese i potrebe takvog djeteta. Najuočljivija je djetetova opsjednutost pojedinim predmetima ili sadržajima, ponavljajući određene pokrete/rituale. I dok se s jedne strane društveno i emocionalno neprikladno ponaša, s druge strane pokazuje jako dobru sposobnost memoriranja i koristeći stručne izraze i fraze, djeluje puno odraslije od svoje dobi.

Komunikaciju je najbolje ostvariti individualnim pristupom. U šetnji i neformalnom razgovoru uočit ćemo njegove želje i mogućnosti.
Razne društvene situacije su za ovo dijete nepoznanica i novina, pa je potrebno objašnjavati što i zašto radimo, a zbog problema sa prepoznavanjem emocija, potrebno je pripaziti kod iskazivanja istih, jer npr ljutnja roditelja/nastavnika dovodi do zbunjenosti i neadekvatnih reakcija.

Nije loše zapamtiti nekoliko savjeta koje preporučuje Nancy Mucklow  izvor:

Evo nekoliko DA i NE koje trebate upamtiti dok provodite vrijeme s ovim djetetom:

DA –

    pohvalite dijete za njegove uspjehe
    uključite se u njegove interese
    naučite kakve su vrste aktivnosti preporučljive za dijete
    prepoznajte i priznajte djetetovo izražavanje frustracija
    poštujte djetetove strahove, iako se čine besmislenima
    kontrolirajte svoju ljutnju.

NE –

    nemojte govoriti djetetu da će njegove poteškoće proći s odrastanjem
    ne šalite se, ne zadirkujte, ne postiđujte, ne prijetite, ne podcjenjujte dijete
    ne govorite mu kao da je glup
    ne uspoređujte ga s braćom, sestrama i rođacima
    ne osjećajte se bespomoćno – tražite pomoć.

Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #2 : Listopad 07, 2011, 18:22 »

Baš čitam na drugim stranicama što je naša Fortuna sugerirala roditeljima:

Poruke koje im se daju moraju biti kratke i jasne. Vrlo je bitno ne prilagođavati njega okolini, nego pokušati slijediti njegove potrebe i prilagođavati sebe djetetu. Takvo dijete se obično u svojoj kući ponaša puno bolje negu u nepoznatoj situaciji, jer se kod kuće osjeća sigurno.

Fortuna!!! Trebam još informacija!
Vilena, imaš li ti iskustva sa asperbergom?
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
sandy
Profesionalac
******

Karma: +544/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 1412

Thank You
-Given: 15
-Receive: 89



Awards
« Odgovor #3 : Listopad 07, 2011, 18:30 »

Danas se sve proglašava poremećajem i sve mora imati stručni pristup. Vi koji radite s posebnom djecom i do sada ste znali. ako volite svoj posao kako pristupiti kojem djetetu i motivirati ga, pomoći mu. Ovo mi je već malo postalo pretjerano.  
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #4 : Listopad 07, 2011, 18:33 »

Ma sve je to ok, ali moraš se informirati kad shvatiš da moraš educirati i nastavnike jer ne razumiju problem pa lupaju negativne ocjene.
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Vilena
Ovisnik
*******

Karma: +10548/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 20396

Thank You
-Given: 118
-Receive: 124



Awards
« Odgovor #5 : Listopad 07, 2011, 19:04 »

Asperger sindrom - visokofunkcioniraju autisti ( skračeno i razumljivo)

Vrlo slično ponašanje kao i kod autista samo puno blaži oblik. Osnova je ista, ali razlika je u tome što djeca, a kasnije i odrasli mogu pratiti prvo program u redovnom sustavu obrazovanja (uz asistenta na nastavi te prilagođeni program) te kasnije upisivati srednje, visoke škole ili fakultete.

Da bi se zapravo shvatilo što je Asperger najbolje je prvo povući paralelu između autizma i navedenog sindroma da se vide zajedničke točke, a i ono što ih čini toliko različitim.

Ukratko o autizmu pa Aspergeru

Autizam je biološki poremećaj mozga koji oštećuje komunikaciju i društvene vještine. Obuhvaća široki spektar poremećaja koji se kreću od blagih do teških stupnjeva. Autisti se opisuju kao osobe koje su "u svom svijetu". Mnogi autisti koji dobro funkcioniraju opisuju dva svijeta: "svoj svijet" i "vanjski svijet". Mnogi autisti svoja iskustva opisuju kao "razmišljanje u slikama".
Upravo ti autisti koji znaju izraziti svoje misli (visokofunkcionirajući) su Asperger.

Autizam je obilježen slijedećim osobitostima:
Odsutnost ili odgoda uporabe jezika i govora:
- ponavljanje riječi (eholalija) umjesto normalne verbalne komunikacije
- dodirivanje rukom i vođenje umjesto verbalnog zahtjeva
- izostanak verbalne komunikacije
Djeca i odrasli s Asperger sindromom imaju razvijen govor (kod nekih je prisutan teži i/ili nerazumljiv govor)

Teškoće povezane s ostalom djecom i odraslima:
- izostanak kontakta očima (kad je osoba direktno ispred autističnog djeteta, ono gleda u bilo kojem pravcu, osim u osobu koja je ispred njega)
- očita distanciranost -
- nedostatak zanimanja za ostalu djecu i ono što ostala djeca rade
- izostanak odgovora na verbalne zahtjeve
- bez odgovora kad se zove imenom
- izbjegavanje fizičkog kontakta (čak i s roditeljima, braćom i sestrama)
- ravnodušnost prema drugim osobama koje pate ili boluju
Sve prisutno i kod Aspergera

Čudna ponašanja:- zabavljanje sa samim sobom, okretanje, prevrtanje, pljeskanje dlanovima itd.
- neprimjereno smijanje ili ispadi bez vidljivog razloga
- neprimjerena povezanost za stvari
- opsesivno-kompulzivno ponašanje, npr. poredavanje stvari
- ponavljane čudne igre koje traju dug period vremena, npr. slaganje kocaka jedne na drugu pola sata
- inzistiranje na rutini i ne-mijenjanju ničega u okolini. Teško doživljavaju prekid rutinskog rasporeda i promjene
- moguće nanošenje ozljeda samom sebi ili agresivno ponašanje prema ostalima
Vrlo često sve navedeno prisutno je i kod Aspergera, ali u vrlo blažim oblicima

Promjene osjeta- hipo (smanjena) ili hiper (povečana) aktivnost 5 osjetila
- abnormalni odgovori na osjete
- manjak odgovora na bol ili pretjerano reagiranje na nešto što izgleda nebitno, kao npr. zatvaranje vrata
Osobe s Asperger sindromom veliku pažnju pridati će upravo percipiranju osjeta... vrlo često se upravo radi o preosjetljivosti (smetaju čarape, cipele, gumica za kosu, gruba majica, uske hlače itd...)

Kao što je već u gore navedenom postu spomenuto radi se o nedostatak neverbalne komunikacije i empatije, kao i fizička nespretnost.
Danas se sve više radi na integraciji djece s Aspergerom u redovne škole što ubiti predstavlja i dosta veliki problem jer je potrebno djetetu osigurati asistenta na nastavi, a i učitelji te profesori u nastavi vrlo često dovedeni su nezgodnu poziciju zbog manjka znanja o Asperger sindromu i općenito o metodama rada.
Imama saznanja da će centar za autizam osposobiti ljude u mobilnim stručnim timovima koji će hodati po školama te savjetovati asistente na nastavi, učitelje, profesore, roditelje i sve osobe koje rade s tom djecom.


- Automatski spojen post: Listopad 07, 2011, 19:09 -   

Poruke koje im se daju moraju biti kratke i jasne. Vrlo je bitno ne prilagođavati njega okolini, nego pokušati slijediti njegove potrebe i prilagođavati sebe djetetu.



Upravo ovo je najbitnija činjenica.
« Zadnja izmjena: Listopad 07, 2011, 19:09 Vilena » Evidentirano

"once there was a time
 when no man had ever touched the earth
 all that has been built was balanced
 and so was man's birth
 come with me
 and you'll see..."
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #6 : Listopad 07, 2011, 19:26 »

Hvala, Vilena! Drago mi je čuti za ove mobilne stručne timove
Imaš li saznanja koji se najčečešće problemi javljaju kod savladavanja nastave i kako se suočiti s njima? Čula sam da im je problem apstraktno mišljenje jer sve vizualiziraju (npr.: ne mogu shvatiti brojalicu "pliva patka preko Save, nosi pismo na vrh glave..." jer im nije jasno kako pismo može biti patki na glavi ) Dali takva djeca mogu shvatiti bajke i basne? Pitam to zato jer sad baš obrađuju bajke, pa očekujemo i lektiru na tu temu.

Moram ovdje staviti citat  mame dječaka sa AS na jednom forumu:

Osjetila veliko olaksanje i ako se moze nazvati srecu kada je nas sin dobio diagnosu. On sam je rekao: "Znaci zato sam ja takav kakav sam i zato imam probleme koje imam. Mislio sam da je samnom nesto ozbiljno"

Jednu od prvih stvari koju sam ja uradila bilo je davanje izvinjenja mom sinu. Izvinila sam se za svaki onaj puta kada ga nisam razumjela, kada sam ga tjerala na nesto sto on nije zelio i kada sam se ljutila na njega. On je rekao: "Ali mama ti nisi mogla drugacije kad nisi znala i ne trebas da se izvinjavas jer ja nikada nebi bio ova osoba da nije bilo tebe". Pa zar nije divan?
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Vilena
Ovisnik
*******

Karma: +10548/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 20396

Thank You
-Given: 118
-Receive: 124



Awards
« Odgovor #7 : Listopad 07, 2011, 19:39 »

Hvala, Vilena! Drago mi je čuti za ove mobilne stručne timove
Imaš li saznanja koji se najčečešće problemi javljaju kod savladavanja nastave i kako se suočiti s njima? Čula sam da im je problem apstraktno mišljenje jer sve vizualiziraju (npr.: ne mogu shvatiti brojalicu "pliva patka preko Save, nosi pismo na vrh glave..." jer im nije jasno kako pismo može biti patki na glavi ) Dali takva djeca mogu shvatiti bajke i basne? Pitam to zato jer sad baš obrađuju bajke, pa očekujemo i lektiru na tu temu.


Istina, njema je doista potrebno vizualna potpora, ali zato im se sve pojednostavljuje i najlakše je shematski prikazati ili crtežom
Pliva patka i nosi pismo na glavi - nacrtaš patku i staviš joj pismo na glavu
Naravno da može samo traži dosta priprema... evo nešto ukratko što je potrebno:

- isticanje bitnoga različitim tipovima obilježavanja i/ili, slikovnog predočavanja,
- sažimanje teksta izdvajanjem bitnih odrednica sadržaja ili bitnih činjenica, smanjivanjem broja činjenica,
- pojednostavljivanje sadržaja učenja preradom sadržaja tj. uporabe jednostavnog govornog izraza,
- planiranje teksta uz pomoć različitih dispozicija (slike, rečenice, pitanja, riječi), primjena grafičkih organizatora
(sheme, tablice,..)
« Zadnja izmjena: Listopad 07, 2011, 19:42 Vilena » Evidentirano

"once there was a time
 when no man had ever touched the earth
 all that has been built was balanced
 and so was man's birth
 come with me
 and you'll see..."
Vilena
Ovisnik
*******

Karma: +10548/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 20396

Thank You
-Given: 118
-Receive: 124



Awards
« Odgovor #8 : Listopad 23, 2011, 20:27 »

Prosječna dob za otkrivanje AS danas je između 8 i 11 godina.

 Znakovi AS-a mogu postati uočljivi tek za vrijeme adolescencije kada zahtjevi od strane okoline i škole postaju znatno složeniji. Za mladu osobu s AS to može biti jednostavno previše i tada može doći do problema u ponašanju te konfikta s rodteljima, učiteljima i školskim autoritetima.

neke karakteristike AS-a:

•   poteškoće i nesnalaženje u društvenoj interakciji, nedostatak komunikacijskih vještina
•   intenzivna fascinacija sa određenom temom
•   neobične sposobnosti učenja
•   potreba za uvođenjem rutina i rituala
•   neobične jezične sposobnosti koje uključuju napredan rječnik i slaganje rečenica, govor ima tendenciju ka pedantnosti te ga karakterizira neobičan intonacija
•   problemi s koordinacijom, neobičan hod, pokreti, gestikulacija
•   problemi sa empatijom, prepoznavanjem i kontroliranjem vlastiti emocija, tendencija ka racionalizaciji istih
•   osjetljivost na određene zvukove, okuse i teksture

 


Evidentirano

"once there was a time
 when no man had ever touched the earth
 all that has been built was balanced
 and so was man's birth
 come with me
 and you'll see..."
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #9 : Listopad 23, 2011, 20:36 »

Uh ove simptome ima dosta klinaca kod nas a nemaju ovu dijagnozu.
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
Vilena
Ovisnik
*******

Karma: +10548/-0
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 20396

Thank You
-Given: 118
-Receive: 124



Awards
« Odgovor #10 : Listopad 23, 2011, 20:40 »

ja uvijek kažem, mi smo svi autisti
Evidentirano

"once there was a time
 when no man had ever touched the earth
 all that has been built was balanced
 and so was man's birth
 come with me
 and you'll see..."
Insomnija
Početnik
*

Karma: +1/-0
Offline Offline

Postova: 1

Thank You
-Given: 0
-Receive: 0


Awards
« Odgovor #11 : Prosinac 26, 2012, 19:09 »

http://www.b92.net/zdravlje/vesti.php?yyyy=2012&mm=12&nav_id=667990
Evidentirano
lu
Administrator
Ovisnik
*****

Karma: +27380/-11
Offline Offline

Spol: Ženski
Postova: 90876

Thank You
-Given: 1572
-Receive: 750



Awards
« Odgovor #12 : Siječanj 09, 2013, 20:38 »

Danas je drugi dokumentarac (od 5 dijelova) o autistima na 1. programu u 20,40
Evidentirano

U usporedbi s onim ŠTO me okružuje ja sam mlada, a u usporedbi s onima TKO me okružuje, priznajem da sam stara.
 Str: [1]   Gore
  Ispis  
 
Skoči na:  

Pokreće MySQL Pokreće PHP Forum-OPP | Powered by SMF 1.1.11. © 2005, Simple Machines LLC. All Rights Reserved. Valjani XHTML 1.0! Valjani CSS!
Stranica je generirana za 0.858 sekundi uz 27 upita.
Templates: 2: index (default), Display (default).
Sub templates: 4: init, main_above, main, main_below.
Language files: 3: index.croatian-utf8 (default), Modifications.croatian-utf8 (default), HidePost.croatian-utf8 (default).
Files included: 15 - 615KB. (show)
Cache hits: 14: 0.00137s for 76546 bytes (show)
Queries used: 27.

[show queries]